Wednesday, July 29, 2009

MADU AMAZING


MADU AMAZING


Produk istimewa yang dikomposisikan dengan 9 ramuan semulajadi Madu Asli, Kismis, Buah Tin, Kurma Merah, Habbatus Sauda, Buah Zaitun, Dong Quai, Dang Shen, Ubi Jaga dan lain-lain herba terpilih yang diilhamkan daripada kitab-kitab perubatan tradisional mampu membina imunisasi badan dan membina kembali usus. Gabungan herba-herba terpilih di dalamnya boleh diambil oleh yang menghidapi masalah gastrik, luka dalam perut dan pembedahan, asma, kelesuan dan batu karang untuk yang bermasalah.
Amazing juga memberi tenaga segera akibat kehilangan tenaga dari proses penurunan berat badan/diet.


AMAZING dikomposisi dengan 9 sumber semulajadi yang berkhasiat:-

Madu Asli

Madu asli dengan zat galian penting seperti Kalsium, fosforus, Sulfur, Karbon, zat besi, natrium, kalium, Klorin, Magnesium, Iodin, Kuprum, Manganese dan silikon serta kaya dengan vitamin-vitamin seperti A, B kompleks, C, D dan E. Madu sangat mudah dan cepat diasimilasikan dan cepat membekalkan tenaga yang diperlukan oleh badan, sangat baik untuk buah pinggang, membantu melegakan pembuangan air besar dan menenangkan fikiran membantu merawat luka.
Abu Hurairah r.a. meriwayatkan Rasulullah S.A.W. pernah bersabda, `Barangsiapa yang menjilat madu tiga pagi dalam sebulan, dia tidak diserangi penyakit teruk/kronik'

Dong Quai
Banyak tumbuh secara liar di Asia, ianya ditanam secara meluas untuk tujuan perubatan di Cina dan di Jepun, di mana kebanyakan wanita mengambil setiap hari untuk mengekalkan kesihatan yang baik secara menyeluruh. Secara amnya, Dong Quai dipercaya dapat mengekalkan uterus yang baik dan dapat mengawal putaran haid. Sejak turun-temurun, Dong Quai telah digunakan untk menghindar dari masalah haid dan putus haid. Walaupun Dong Quai bukanlah jenis yang terglong dalam herba yang mampu merendahkan tekanan darah, tetapi ia ada kesan ini kerana telah meluaskan urat-urat darah. Justeru memudahkan jantung mengepam darah ke seluruh tubuh. Herba ini juga kaya dengan Vitamin B12 dan mempu membina semula sel-sel darah merah.

Dang Shen
Digunakan bagi memberangsakngkan imunisasi tubuh, menambah sel darah merah dan putih serta memperbaiki sistem peredaran darah dalam badan.

Kurma Merah
Dalam bidang perubatan tradisional cina, kurma merah digunakan untuk menguatkan fungsi paru-paru dan jantung sebaik memmelihara perut dan limpa. Kurma merah juga membantu menormalkan tekanan darah. Kajian Khasiat Sedunia mendapati kurma merah amat kaya dengan Vitamin C, yang mana bagus untuk kesihatan yang baik. Antara kelebihan lain menunjukkan kurma merah ini mampu membekalkan oksigen ke otak bagi menguatkan ingatan. Dalam formula herba pula, ia mampu meningkatkan pengaliran darah. Amat sesuai untuk mereka yang aktif.

Minyak Habatussauda
Hadis Riwayat Bukhari & Muslim ~ `Tetaplah kamu dengan Al Habatussauda, kerana di dalmnya terdapat ubat bagi segala penyakit kecuali maut'
Daripada kajian didapati tidak kurang daripada 50 penyakit boleh diubati dengan Habatussauda dan tidak kurang 25 penyakit boleh disingkirkan melalui pembuangan air besar, air kecil, ruam, peluh, kahak dan tahi mata. Habatussauda terbukti sangat baik untuk merawat Lelah/Asma, membuang angin, membina sistem imuniti badan, membantu merawat luka dalam perut serta agen antibodi semulajadi yang sangat baik.

Buah Tin
Amat baik bagi membina dan menguatkan buah pinggang serta meningkatkan tenaga.
Ubi JagaHerba warisan turun temurun yang sangat baik untuk melancarkan perjalanan darah dan meningkatkan tenaga lelaki dan wanita.

Kismis
Menjana kecerdasan minda dan meningkatkan tenaga.

Buah Zaitun
Kebaikan ekstrak buah zaiton dapat membantu menghadam dan meningkatkan metabolisma badan serta mampu menstabilkan hati.

ANTARA LAIN FUNGSI AMAZING ADALAH :-
1. Membantu menyembuhkan luka2 pembedahan dan luka2 lain di dalam perut
2. Amat berkesan untuk ibu2 selepas bersalin di mana ianya memulihkan fungsi sistem peranakan
3. Ianya sesuai diamalkan oleh mereka yang bermasalah lumpuh kerana stroke
4. Mampu merawat sakit Asma/ Lelah
5. Penahan sakit tanpa rasa mengantuk dan tidak menyebabkan ketagihan
6. Bahan penahan gatal (anti-hestimin) alergi pada makanan laut
7. Sangat baik dan berkesan untuk sakit sendi, otot, rheumatik, arthritis dan anti-radang
8. Mempercepatkan pemulihan tenaga dan mengelak keletihan
9. menyembuhkan Ulcer gastrik dan pendarahan usus
10. mengurangkan simptom buasir dan pendarahan
11. meredakan resdung/sinus
12. Melancarkan perjalanan darah dan membantu menurunkan tekanan darah
13. Merangsang kecantikan kulit sambil memperlahankan kedut pada kulit (awet muda)
14. Mengawal kencing manis (mengurangkan paras gula dalam darah)
15. Mengatasi masalah sakit dada, kudis dan sakit belakang
16. membantu penghadaman
17. Meningkatkan kecerdasan minda dan membantu tumbesaran kanak2
18. Sangat baik untuk melancarkan fungsi buah pinggang
19. Membantu masalah batu karang
20. Mengawal nafsu makan dan membantu memecahkan lemak badan dan membantu menurunkan berat badan
21. Menenangkan fikiran

Cara penggunaan :
Bancuhkan 1 sudu Amazing dengan 1 cawan air suam, gunakan sudu plastik. Diambil sebelum sarapan dan sebelum tidur.

Khasiat Kurma/ Kismis / Madu
> > Sabda Rasulullah s.a.w
> > "Berilah makan buah kurma kepada isteri-isteri kamu yang hamil, kerana sekiranya wanita hamil itu memakan buah kurma, nescaya anak yang bakal dilahirkan itu menjadi anak yang penyabar, bersopan santun serta cerdas pemikirannya."
> > Kebaikan Kurma Ketika Mengandung dan Bersalin Adalah amat baik sekali jika puan mengamalkan memakan buah kurma semasa mengandung kerana ini akanmemudahkan bersalin nanti. Semasa bayi dilahirkan, buah kurma juga dicalitkan sedikit di lelangit bayi.Ingat tak kisah dimana Maryam hanya memakan buah kurma semasa melahirkan nabi Isa a.s.Buah kurma tidak mengandungi gula yang merbahayakan malah ia merupakan makanan Rasullullah s.a.w.Puan janganlah risau kerana takut diserang kencing manis.Apa yang harus puan buat, makanan manis2 yang lain puan jauhkanlah.Buah kurma tidak merbahayakan kesihatan kerana ianya mengandungi banyak khasiat.

1) KURMA
Nabi Muhammad SAW bersabda: "Rumah yang tidak ada kurma di dalamnya, akan menyebabkan penghuninya kurang sihat".
> > Nabi Muhammad SAW bersabda: "Berilah makanan kurma pada wanita yang hamil sebelum dia melahirkan, sebab yang demikian itu akan menyebabkan anaknya menjadi seorang yang tabah dan bertakwa (bersih hatinya)".
> > Abu Abdillah a.s. bersabda: "Buah kurma adalah salah satu buah yang berasal dari syurga dan dapat mensirnakan pengaruh sihir".
> > Abu Abdillah a.s. bersabda: "Orang yang memakan 7 buahkurma yang baik sebelum sarapan, maka pada hari itu dia tidak akan tertimpa racun, sihir dan tidak diganggu setan".
> > Imam Ja'far Ash-Shadiq a.s. bersabda: "Barangsiapa memakan 7 buah kurma yang baik, maka cacing-cacingyang ada di perutnya akan mati".

2) KISMIS
> > Nabi Muhammad SAW bersabda: "Barangsiapa memakan kismis merah sebanyak 21 biji setiap hari sebelum sarapan pagi, maka dia tidak akan tertimpa penyakit kecuali kematian".
> > Nabi Muhammad SAW bersabda: "Biasakanlah memakan kismis kerana kismis dapat menghilangkan kepahitan(hempedu/cairan kuning), menghilangkan lendir,menyihatkan badan, mencantikkan rupa, menguatkan saraf dan menghilangkan letih".
> > Imam Ali a.s. bersabda: "Barangsiapa memakan 21 bijikismis merah, maka dia tidak akan melihat padajasadnya suatu yang tidak disenangi".> > Imam Ali a.s. bersabda: "Kismis dapat menguatkan jantung, menghilangkan penyakit, menghilangkan panas dan memulihkan kesihatan jiwa".
> > Pada riwayat lain dari Abi Ja'far At-thusi disebutkan bahawa kismis dapat menghilangkan lendir dan menyihatkan jiwa".

3) MADU
> > Nabi Muhammad SAW bersabda: "Barangsiapa minum madu setiap bulan dengan niat melakukan nasihat Al-Qur'an,maka Allah SWT akan menyembuhkannya dari 77 penyakit".
> > Nabi Muhammad SAW bersabda: "Barangsiapa ingin memiliki hafalan yang kuat hendaklah dia meminum madu".
> > Nabi Muhammad SAW bersabda: "Sebaik-baik minuman ialah madu kerana dia dapat mengkonsentrasikan hati danmenghilangkan dingin yang ada di dalam dada".
> > Nabi Muhammad SAW bersabda: "Allah SWt telah meletakkan berkah di dalam madu dan menjadikannya sebagai ubat dari rasa nyeri, dan madu telah didoakan oleh 70 Nabi".
> > Dari Imam Ali a.s. beliau bersabda: "Madu adalah ubatdari segala penyakit, tiada penyakit di dalamnya, ia dapat menghilangkan lendir dan membersihkan hati".
> > Dari Imam Ja'far Ash-Shadiq a.s., beliau bersabda:"Rasul saw sangat menyenangi madu".
> > Dari Imam Ja'far Ash-Shadiq a.s., beliau bersabda:"Biasakanlah dirimu memperoleh dua ubat iaitu meminum madu dan membaca Al-Quran".

RM 45.00 (W.M)

RM 49.50 (E.M)

S$25.50

No comments:

Post a Comment